



Spoštovani starši,
skladno z Zakonom o osnovni šoli in navodili MIZŠ bomo tudi v prihodnjem šolskem letu nadaljevali z izvajanjem neobveznih izbirnih predmetov v okviru razširjenega programa v 4., 5. in 6. razredu. Te predmete vpiše učenec v svoj predmetnik prostovoljno.
POMEMBNO: Učenec lahko izbere največ 2 uri pouka neobveznih izbirnih predmetov tedensko.
Na šoli bomo učencem 4., 5. in 6. razredov ponudili naslednje neobvezne izbirne predmete:
V primeru, da se učenec odloči za obiskovanje enega od zgoraj naštetih neobveznih izbirnih predmetov, bo poleg vseh rednih ur pouka obiskoval dodatno še 1 ali 2 uri NEOBVEZNIH IZBIRNIH PREDMETOV.
Za vsa dodatna pojasnila se lahko obrnete na razredničarko.
Učenje: na začetni stopnji se učenci učijo celostno, po načelih zgodnjega učenja, ki vključuje več čutov in veliko raznolikih dejavnosti, ki spodbujajo aktivno učenje, kot so igranje, petje, dramatizacija, igre vlog in podobno. Učne vsebine so ustrezne starosti učencev ter se nadgrajujejo in usklajujejo z vsebinami drugih predmetov v predmetniku. V ospredju so interaktivne dejavnosti, učitelj se omejuje na tvorjenje preprostega besedila na podlagi kratkega opisa ob slikovnem ponazorilu. Tudi pisanje se omeji le na zapis posameznih preprostih besednih zvez in stavkov.
Vsebina in cilji za 4. razred: učenci razumejo najbolj pogosta navodila pri pouku, preprost opis oseb, opis predmetov in kratka sporočila, kot so npr.: voščilo, pozdrav in preprosta vprašanja. Učenci v pogovoru pozdravijo in odzdravijo ter se zahvalijo, črkujejo svoje ime in naslov. Odgovarjajo na preprosta vprašanja in jih znajo tudi postaviti. Deklamirajo ali zapojejo pesem, izštevanko. Na preprost način predstavijo sebe in druge (ime, kraj, starost, telefonsko številko). Spoznajo besedni zaklad svoje okolice in barve, števila do 20 ter dneve v tednu. Učenci prepišejo preproste besede in kratke povedi.
V 5. razredu bodo učenci nagrajevali vsebine iz 4. razreda. Obravnavali bodo živali in povedali, kakšne so ter kaj vse počnejo, opisovali bodo člane družine ter njihove prostočasne dejavnosti, obravnavali hišo oziroma stanovanje, naštevali dejavnosti v šoli (urnik, šolski predmeti, aktivnosti…), najljubšo hrano in pijačo, števila do 1000…
V 6. razredu se bodo teme navezovale na snov iz 4. in 5. razreda ter ustrezno razširile na besedišče iz širše okolice učencev ter kompleksnejše slovnične strukture.
Zakaj izbrati neobvezni izbirni predmet računalništvo?
Ker lahko učenci pridobijo znanja, ki so prenosljiva in uporabna na vseh področjih človekovega življenja. V današnji družbi ima računalništvo pomembno vlogo, saj je vključeno v vsa področja našega življenja. Da bi bili v tej družbi uspešni, moramo razumeti delovanje informacijsko- komunikacijskih tehnologij in konceptov, na katerih temelji tehnologija. V 4., 5. in 6. razredu bodo učenci:
Predmet umetnost in z njim povezane učenčeve aktivnosti kulturno-umetnostno vzgajajo učenca za kakovostno preživljanje prostega časa. Ustvarjanje učencu pomeni sprostitev in ugodno počutje.
Pri predmetu umetnost učenci:
Učenci že znane likovne prvine (črta, pika ploskev, barva…) oblikujejo v nove skladne celote in jih povezujejo z izbrano temo. Sami ugotavljajo, da z likovnimi materiali in orodji lahko ustvarjalno izdelajo novo likovno podobo. Motivi narave so rdeča nit, ki povezuje likovna dela od preprostih elementov do bolj zahtevnih stvaritev. Naravo prikažejo z različnimi likovnimi elementi in ugotavljajo, da se ti elementi lahko uporabijo tudi na drugi področjih umetnosti ( gledališka scena, dekoracija uporabnih izdelkov, plakati…) Pri predmetu si bomo ogledali likovna dela umetnikov, katera bodo učenci znali besedno opisati. Naučili se bodo ločiti med likovno tehniko, likovnim motivom in likovno nalogo. Likovno znanje bodo pridobivali pri pouku in ob obisku aktualne razstave.